Felújított BALATON 21 vitorlás eladó!

MENÜ

A felújítás fontosabb állomásai:

  • Elsőként a hajótest víz alatti része lett teljes körűen felújítva a Kormos Yacht Service Kft. által. Ennek keretében az elöregedett gél- és üvegszál borítás került javításra/pótlásra, a tőkesúly be lett zsákolva és többrétegű, ozmózissal szemben ellenálló bevonat került kialakításra. Mindezek eredményeként a kritikus (vízvonal alatti) felületek kifogástalan állapotúak.
  • Időközben a hajó oldala (vízvonal feletti része) kék színű, design fóliabevonatot kapott.
  • A hajóbelső elkopott farészeit profi hajóasztalosok cserélték le világos színű, lakozzott, okume rétegelt lemezekre és keményfa lécekre.
  • A hajó oldalablakai sötétített, modern formavezetésű plexire lettek cserélve, valamint (belülről) keményfa keretet kaptak.
  • A kárpitok alatt és cockpit tárolókban található mahagóni falemezek fel lettek újítva (csiszolás és lakkozás).
  • A kabinlépcső, kormányrúd és fürdőlétrafokok szintén fel lettek újítva (csiszolás, festés, lakkozás).
  • A bal hátsó tároló rekeszben kézmosó ("kiskonyha") került kialakításra, elektromos csappal, szivattyúval, mosdótállal, kifolyóval és egy 20 literes víztartállyal. Ugyanitt USB csatlakozó és egy kempingfőző helye is kialakításra került.
  • A teljes villamos hálózat megújításra került, új kapcsolópanellal, főkapcsolóval, csatlakozókkal (USB, szivargyújtó, 230V), akku feszültség kijelzővel, 10 amperes feszültség-szabályozóval, új árbóccsatlakozóval, IP65 védettségű partiáram csatlakozó aljzattal, biztonsági kismegszakítóval, akkumulátor töltővel.
  • Minden lámpatest új, led megvilágításra lett cserélve (4 db a kabinban, 2 db a cockpitben, 1 db az árbócon), továbbá kék led hangulatvilágítás került kialakításra a kabinban.
  • Sztereó hangrendszer került beépítésre (hangszórók, 2x15W erősítő, mp3 lejátszó, FM rádió, bluetooth kapcsolat, SD kártya olvasó, jack csatlakozó, távirányító).
  • Elektromos kürt, analóg hőmérő és óra is beszerelésre került.
  • Új, "balatonkék", steppelt, szivacsos huzatok lettek varratva (cippzáras), a középső űlőszivacs pedig meg lett osztva (így a fux alvásra és ülésre egyaránt alkalmas).
  • A falak kárpitborítása szintén cserélve lett (szürke szőnyeganyagra).
  • A légkamrákon vízhatlan fedéllel ellátott, ellenőrző nyílások lettek kialakítva.
  • A belső terek és tárolók műanyag részei újra lettek fényezve.
  • A fedélzet esztétikai festést kapott, majd fel lett polírozva.
  • A szerelvények, veretek részben újra lettek cserélve (pl. bikák, zárak), részben fel lettek polírozva (pl. korlátoszlop, fedélzsanérok).
  • Saválló kormányrögzítő fésű került felszerelésre.
  • Új széljelző került az árbóccsúcsra.
  • A korlátoszlopok rögzítése (bekötési pontjai) műgyantával megerősítésre kerültek.
  • A fedélzeti furatok és nyílások (pl. vantni bekötési pontok, korlátlábak, kötélfogó rögzítések, stb.) új vízszigeteléssel (speciális tömítő-ragasztóval) lettek ellátva.
  • Az orrkibúvó ablak fel lett újítva (tisztítás, polírozás, vízszigetelés).
  • A bumm fel lett polírozva, egyes alkatrészei cserére kerültek.
  • A Lazy Jack rögzítése szegecsről csavarra váltott (így az könnyen eltávolítható pl. mosás céljából), a szövet ki lett mosva (hattyúnyak is), a latnirudak újra lettek cserélve.
  • Az orrkilépő falemez újra lett cserélve (okume falemez, többrétegű lakk bevonattal, vitorla lefogatási acélpánttal).
  • A mozgókötélzet és csigák részben újra lettek cserélve (pl. grószsott kötél és violincsigák).
  • A vitorlák le lettek tisztítva (normál állapotúak).
  • Új lajstromszám matricák kerültek felhelyezésre.
  • A bimini szintén le lett tisztítva (ennek a kék színű ponyvája viszont napszívta, ez nem lett újra cserélve).
  • A kishajóhoz tartozó parti (rendszám nélküli) tárolókocsi szintén teljes körű felújításon esett át (a Bahart kikötők új minősítési rendszerének megfelelő állapotú!) úgy, mint:
    • gumik cseréje
    • acélszerkezet megerősítése
    • többrétegű festés (felnik is)
    • új vonófej
    • új állítócsavarok
    • fa tartók lakkozása
    • új kárpit borítás
    • új szemaforok elöl-hátul
    • új hevederek (2 db).

 


 

Fontos megjegyzés:

Természetesen a felújítás nem jelenti azt, hogy Kiki tökéletessé vált volna!

Mint minden idősebb jármű renoválása során - a legnagyobb igyekezet mellett is - maradnak apróbb esztétikai hibák, melyek javítása nem lehetséges vagy épp nem gazdaságos (Kikinél pl. apróbb fóliasérülések, hajszálrepedések a gélezésen, kopásnyomok egyes szerelvényeken, karcok az árbócon, halvány elszíneződések a vitorlán, kisebb repedések az ütközőgumin, stb.). Ezek az eltérések azonban a mindennapi használatot és az általános vizuális élményt jelentősen nem befolyásolják.

Jöjjön és tekintse meg személyesen a hajót a megalapozott döntéshozatalhoz, és közben legyen vendégem egy jó kávéra, üdítőre (vagy egy sörre, ha nem Ön vezet:)!

 


 

Asztali nézet